Galway here I come

update

heya,

sorry dat het eventjes duurde voordat er weer een nieuwe blog kwam. Inmiddels ben ik al weer bezig met mijn derde week van school. Wow de tijd vliegt om! In die tijd heb ik geschiedenis veranderd in Aardrijkskunde. Waarom vraag je je af? geschiedenis is toch haar lievelingsvak? Nou er zijn twee redenen, de leraar en een essay. De leraar geschiedenis is nogal verstrooid, daar heb ik niet zo'n moeite mee want ik kan er zelf ook behoorlijk wat van. Maar wanneer een leraar van oostenrijk naar het griekse tijdperk gaat om vervolgens over WW1 te praten en dan intersessante feiten over de egyptenaren begint te vertellen, met een zeer zwaar iers accent. Tja dan volg ik dat niet meer. En twee was het essay, ik moest zelf met een interessant onderwerp komen om vervolgens een essay te schrijven over een onderwerp te schrijven wat hij interessant vond... iets met ierland. En laat dat nou niet echt mijn ding zijn.

maar genoeg daarover.. De eerste schoolweek was een mess, van hort naar her gesleept en vooral veel wachten. Op donderdag had ik dan eindelijk mn timetable, maar nu kwam de grootste uitdaging... De weg vinden in deze structuurloze gigantische school. Overigens wel een goed excuus om alle cute guys de weg te vragen :) ( al zijn deze vrij zeldzaam)

Wat ook typisch iers is dat ze niet heel goed zijn met de weg wijzen, dus ik werd overal persoonlijk heen gebracht! (well done chrissy, well done) Alle leraren zijn heel erg vriendelijk en hebben veel geduld. En het huiswerk valt nog steeds reuze mee (even afkloppen dit)

na deze wat roerige week dan toch eindelijk weekend, en mennnn wat was ik daar aan toe! de schooldagen duren vrij lang. elke dag van 9 uur (maar we zijn al op school om 08:15) tot of 15:20 of 16:00. Ik heb 8 of 9 lesuren per dag en dat is pittig veel, de lessen duren 40 minuten en sluiten allemaal op elkaar aan wat vrij apart is als je kijkt naar het feit dat je nog naar een andere klas moet lopen. Na de eerste drie uur hebben we 10 minuten pauze en dan na het 6e uur hebben we 50 minuten pauze, wat weer pittig lang is. (btw pittig is vandaag mijn woord...)

O en dan vergeet ik bijna nog het feit dat ik mijn eerste ierse feest heb ervaren. En het was me een ervaring. alles was vrij kort, en vrij fake tan. kleur oempaloempa was zeer in trek. maar het was geweldig, gelachen tot ik niet meer kon. Ook nog 45 minuten gezellig bij de ehbo gechilled omdat ik last had van oververhitting haha, maar niks ergs hoor, gewoon lekker buiten gezeten met gratis water en een heel gezellig divers gezelschap.

nu weet ik niet meer wat ik verder wilde schrijven, dus dat komt later wel!

hele dikke knuffel,

xxxxxxxxxx

Reacties

Reacties

Astrid

Je neemt ons helemaal mee in je verhaal, ik zie het allemaal voor me gebeuren. Leuk dat we het zo een beetje mee mogen beleven. Tsja, en die oververhitting op dat feest, met zo'n kort kort jurkje aan, hoe krijg je dat voor mekaar.:-) Ik ben blij dat je het naar je zin hebt meis. Blijf maar lekker genieten. K hou van je. XXmams

Kirsten

Hee Chrissy, volgens mij heb jij het echt naar je zin! Wat super gaaf dat je een blog hebt! Super leuk om te lezen wat jij allemaal mee maakt in dat verre landje! Ben benieuwd wat je nog meer mee gaat maken ;) Jammer dat er niet zoveel cute boys zijn haha. Heel veel plezier en lekker genieten! Dikke knuffel Kirsten

Roos

Pittig leuk verhaal chris????????
Geniet er lekker van, kus Roos

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active